Zagorela aluminijeva žlindra

Zagorela aluminijeva žlindra

Nočna izmena 30.4.2021,  nam bo po vsej verjetnosti še dolgo ostala v spominu. Najprej smo nekaj čez 21. uro posredovali na prometni nesreči v Vipavi.  Voznica je imela veliko sreče, da ni utrpela večjih poškodb.

Ob 3. uri zjutraj pa nas je obvestil RE-CO Nova Gorica, da gori tovorno vozilo na parkirišču Tovarniške ceste v Ajdovščini.  Izvozili smo štirje gasilci z dvema voziloma. Že med vožnjo smo opazili dim in ogenj iz prikolice tovornega vozila.

Poleg gorečega tovornjaka je bilo parkirano še eno tovorno vozilo. Obstajala je velika nevarnost razširitve požara na sosednji kamion, zato smo nemudoma pričeli z gašenjem. Oteževalna okoliščina pri tem pa je bila, da je bila prikolica pokrita s cerado, kar nam je onemogočalo prepoznavo gorljive snovi.

Najprej smo z nožem porezali vrvi na katere je vpeta cerada in nato delno stopljeno cerado s težavo potegnili s prikolice. Šele nato smo lahko učinkovito začeli gasiti z vodo. Opravili smo tudi razsvetljavo požarišča in kaj kmalu nam je postalo jasno, da gre za nenavadno snov. Na sami prikolici je gorelo več manjših plamenov iz katerih se je vil bel dim z vonjem po žveplu.

Ko se je dim polegel smo ugotovili, da gre za aluminij. Ker gašenje z vodo ni bilo učinkovito in so se kljub gašenju pojavljali plameni sem se odločil, da prikolico pokrijemo s srednje težko peno in s tem požar zadušimo. Približno za 10 minut se je požar potuhnil, nato pa so se začele pojavljati manjše eksplozije oziroma vzbuhi. Pregled s termovizijsko kamero je pokazal posamezna vroča žarišča.

Policiji smo naročili naj obvesti lastnika in voznika tovornega vozila, slednji se je kljub zgodnjim jutranjim uram hitro odzval in nam dal tovorni list. Izkazalo se je, da so bile naše domneve pravilne in je gorela aluminijeva žlindra[1] s podjetja Impol v Slovenski Bistrici. Takoj sem se posvetoval s poklicno gasilsko enoto Impol, ki se s takšnimi požari večkrat srečuje.

Šoferju sem naročil naj tovor nemudoma raztovori mi pa smo nadaljevali z ohlajevanjem. Pri gašenju je bila potrebna uporaba izolirnih dihalnih aparatov, saj se pri gorenju aluminija sproščajo zelo strupene snovi.

Požar smo lokalizirali ob 6 uri zjutraj. Dnevni izmeni pa sem naročil naj izvajajo požarno stražo, zaradi morebitnega ponovnega vžiga. Na sami intervenciji nam je bilo v pomoč tudi prostovoljno gasilsko društvo Ajdovščina z dvema voziloma in osmimi gasilci. Intervencija je bila zaključena 1.5.2021 ob 17 uri.

Vodja intervencije: Kristjan Pregelj Krapež


[1] Žlindra je delno steklast stranski produkt taljenja rude, s katerim dosežemo ločitev željenih kovinskih frakcij od ne željenih. Po navadi je sestavljena iz mešanic kovinskih oksidov in silicijevega dioksida. Kakorkoli, žlindre lahko vsebujejo kovinske sulfide in kovinske atome v elementarni obliki. Žlindro se na splošno uporablja tudi kot mehanizem za odstranjevanje odpadkov, nastalih pri taljenju kovin. Služi lahko tudi v druge namene, na primer, kot pomoč pri nadzorovanju temperature taljenja, pa tudi za zmanjševanje morebitne ponovne oksidacije končnih tekočih kovinskih proizvodov, preden talino odstranijo iz peči oziroma plavža in jo uporabijo za izdelavo trde kovine.